Sunday, February 12, 2012

|| cinta tak bersyarat.. ||



dari hati ke hati..


seronok rasanya kalau hubungan 2 rasa bahagia je kn..
tp x mungkin ianya berlaku sbb manusia de mcm2 ragam,
lagipun langit pun x selalu cerah,ada masa panas n sejuk or mendung o cerah..



aku insan biasa yg x punya apa2,aku insan yg lemah..
tp aku ada hati n perasaan utk dikasihi n dsayangi..
salahkah aku sekadar nak rasa memiliki o dimiliki?
kadang2 aku bertanya pd diri,bila la nk jumpa insan yg boleh memahami hati ni sepenuhnya..

no body perfect kn..aku pn de kekurangannya..tp aku pencinta yg setia..aku percaya pd janji..
sakitnya hati bila janji dimungkiri..
bg aku,janji 2 suci,x perlu dinodai dgn titik hitam..
sekali aku percaya dgn sesorang,sampai bila2 aku percaya..
tp bila kepercayaan aku dipermainkan,hati aku mula berprasangka..betapa hebatnya hati memainkan peranan dlm diri sesorang..

bila usia makin meningkat,aku belajar memahami apa 2 cinta..sampai skrg aku masih mencari cinta sejati..
cikgu pernah berpesan,kalau nak cari pasangan hidup,biarlah dye mementingkan ilmu agama..tp kalau sebaliknya mcm mn?
aku bersyukur sgt sbb mak n ayah hantar aku ke sekolah agama..walaupun x banyak aku taw,sekurang2nya aku de asasnya..

sangat berbeza cara hidup org yg mementingkan dunia n akhirat..baru aku taw tujuan mak n ayah bg pendidikan yg sempurna sejak aku kecik ag..terima kasih ya allah kerana kurniakan keluarga yg baik2 dlm keturunanku..
semestinya aku kena kekalkan prestasi n nama baik family,insya allah..

mengenai perasaan aku,hanya allah saje yg tahu..xde pendengar yg baik selain dr NYA..bercerita kt manusia mmg tiada penghujungnya,dr dpt dosa baik bdiam..sekurg2nya kita djauhi dr memakan daging sesama sendiri..

aku x mintak suami yg sempurna,cuma cukup mndidik aku ke jln yg benar,jln yg lurus n diredhai allah..hidup dgn agama terjamin masa dpn sesebuah fmily..aku impikan keluarga bahagia,dilimpahi kasih sayang..
semoga bakal suamiku nanti merealisasikan impian ni,
insya allah,dgn izinnya..

layan lagu ni pn bgs jgk..liriknya penuh pengajaran buat aku..semoga kite saling sayang menyayangi antara 1 sama lain..



jangan ada benci - cassey


( 1 )
Andainya ada di antara kita nanti
Berubah hala serta janji
Jangan ada benci
Suka dan duka dilalui
Jadikan kenangan di sudut hati

( 2 )
Andainya cita-cita tidak kesampaian
Ikatan murni terputus di pertengahan
Jangan dikesalkan
Jangan lantaran kegagalan
Kita saling berdendam saling bermusuhan

( 3 )
Ungkit-mengungkiti
Sakit-menyakiti
Memusnahkan diri

( 4 )
Kita harus tabah dan bersedia
Cekal hadapi kemungkinan yang tiba
Kadangkala yang berlaku
Di luar kemahuan kau dan aku

( ulang 2 & 3 )

( ulang 3, 4 & 1 )
Di sudut hati 

andainya awak taw,betapa saya sayangkan awak..cinta saya tulus..hanya awak saya cinta,semoga allah merahmati hubungan yg kita bina..amin


2 comments: