Friday, February 24, 2012

|| ku harap cinta.. ||



makan hati..apa rasanya?mmm..

"..kebahagiaan itu umpama mengutip serpihan bola kaca yg pecah,
ada yang berjaya mengutip dengan banyak ,
ada yang sedikit , 
tiada seorang pun yang akan berjaya mengutip semuanya,
pasti ada yang terluka.."

kadang2 seronok bercinta,kadang2 rasa sedih..
hmm..susahnya nak puaskan hati masing2 kn..
ramai yg sanggup bsusah payah nk dekati hati ni,
tp si pemilik ht ni x rasa bersyukur ke da dpt milikinya?
manusia mudah lupa kn..

kite da cuba sedaya upaya nak jaga hati dia..
tp hati kite yg cedera dgn luka2 disebabkan lidahnya..
perempuan hatinya sungguh rapuh bagaikan kaca,
lindungilah ia dgn kasih syg yg berterusan pasti ai akan kukuh berdiri..

    My trust is like glass. It is beautiful, clear and tough, but once broken, these shattered pieces will never be the same again."

perempuan ni tabah,setia pada cintanya..
walaupun kena tipu,marah,disakiti n sbgainya,ia tetap berdiri teguh..
segalanya disebabkan "cinta"

bila kite da syg sesorang,rasanya susah nk ckp "tidak"..
kite cuba penuhi permintaannya,hakikatnya kite sendiri terluka..
kadang2 aku terfikir,"beginikah cinta?"

"I see myself as a colour pencil, I may not be your favorite color, but I know someday, you will need me to complete your picture."

myb suatu ari nt bila da kehilangan "cinta",barulah pemiliknya sedar betapa berharganya ia..who noes rite?

aku slalu muhasabah diri,tp ada kalanya aku tewas jgk..
waluapapun,aku cuba perbaiki diri..

..JANGANLAH menjadi WANITA yang suka MENGELUH dan MARAH-MARAH tatkala mendapat DUGAAN dan CUBAAN..jadilah wanita yang sentiasa SABAR dan PASRAH dalam MENCARI PAHALA Allah..

dunia ni kn tempat persinggahan je,s0 mmg penuh ujian la sebelum kite ke alam akhirat yg kekal abadi..
aku takut jika ditanya apa kebajikan yg telah aku lakukan sepanjang berada didunia ni..apa yg telah aku habiskan sepanjang usia mudaku..
aku cuba ajak pd kebaikan tp jika ditolak,apa dayaku..

  Allah tidak pernah berjanji bahawa hidupmu ini akan dilalui dengan MUDAH tanpa ujian..namun Allah BERJANJI bahawa Dia akan bersamamu ketika kamu ditimpa KESUSAHAN dan DI SEPANJANG JALAN KEHIDUPAN..

--> cintakan bunga,bungakan layu,
cintakan manusia,manusia akan pergi..
cintakan ALLAH,ai kekal abadi..

p/s: ku harap,kau dpt memahami luahan hati ini yg ingin disayangi..


No comments:

Post a Comment