Wednesday, February 15, 2012

|| terima kasih cinta.. ||

buzzz....

..cincin c0uple n cincin tunang..

dalam kehidupan ini,waktu remaja la paling ser0nok..mcm2 benda baru kita bljr n mahu mencuba..tp silap langkah,padah jawabnya..s0,berhati2 la bila memulakan langkah pertama..niat 2 penting k..






macam2 perasaan dtg bila pasangan kita menyatakan hasratnya utk menyunting bunga di taman..mula la fikiran x tenang,buat semua kerja pn jd x menentu..hehe..ser0nok bercampur berdebar..itulah dia,saat yg terindah dlm memulakan langkah pertama..kt cni aku nk share cket pengalaman aku..sekadar mengisi ruang yg terluang?hehe..layankn aje la kan..


usia seawal 19thn aku da dirisik org..terpinga2 dbuatnya..aku masih study,mampu ke aku tempuh semua dugaan yg bakal tiba nanti?kata org,masa belajar jgn bercinta..adehhh..


aku dduk diam dlm bilik masa family dia dtg..jantung aku berdegup kencang bagaikan nak terkeluar dr tmpat asalnya..huh,mmg takut..mcm2 pers0alan timbul dlm benakku..mampu ke aku bg tumpuan pd study n dia..pers0alan demi pers0alan dtg..takut jgk kalau r0mbongan dit0lak..siapa x kenal sikap ayah,garang n tegas..


perbincangan da tamat,aku dipanggil dtg ke dpn..tunduk n diam seribu bahasa..s0alan pertama keluar dr mulut ayah,bila cuti semester?aku pandg semua wajah2 kt ruang tamu,rasa pelik n terkejut..aku tanya pd ayah,betul ke nk tunang?padahal aku memang sedia maklum,ayah xnk aku ada ikatan masa study..






sebentuk cincin disarungkan kt jari manis sbg tanda risikan..mengigil jari jemari akibat dr debaran yg amat luar biasa..
rasa macam dlm mimpi la pulak kn..padahal kenal br 2 bln..myb dia betul2 serius..masa 2 mmg ser0nok sbb ayah bg "green light"..langsung x fikir kesan sampingannya..ntah pape je aku ni kan..padan muka aku..hehe..


5 bln kemudian,dtg la r0mbongan meminang..sekali lg aku rasa debaran yg begitu hebat..siapa x takut kn,nk jd tunangan org..da x b0ley main2 cinta ag..da kena ikat,patah la sayap kamu wahai merpati..hehe..




first time pakai make up semata2 nk nmpk cantik pd hari yg bermakna ni..lain rasanya bila tgk cermin..mcm muka org lain..serius aku mmg x pandai nk make up ni..tebal je muka..huh,rimas..tp terpaksa la kan,nt nmpk pucat x berseri plak..






kawan2 dtg nk tgk aku bertunang,meriah rasanya bila da ramai2 dlm bilik..masing2 x lepaskan peluang bergambar..bkn senang nk beraksi di lensa kamera..hehe,p0yo je ek..xpela,bkn slalu pn..






ser0nok sgt bila tgk barang2 hantaran..c0klet fav msti ada skali..cadbury la,pe lg kn..kek tradisi secret recipe..yummy..menepati citarasa..hehe






kami ikat 2ta0n..lama kn?demi nk abeskan study,dia sanggup tunggu..ikat awal2 pn sbb takut diambil org..untunglah kn..tp betul la org ckp,x el0k ikat lama2..aku sendiri da lalui segala pahit manis alam pertunangan ni..korang yg de hajat nk btunang 2,baik jgn ikat lame2,bnyk dugaan menanti..sabar je la..kena kuat n tabah,insya allah semuanya akn jd baik..


skrg da final year..tinggal bbrpa bln je genap 2ta0n ikatan pertunangan aku n dia..s0,kena la bersiap sedia utk ke langkah seterusnya..adehh..da bersedia ke aku ni?takut dibuatnya..aku muda ag la..mcm2 nk kena belajar ag..hehe


insya allah segalanya berjalan lancar..x taw la perasaan aku pasni..c0ming s0on..nantikan epis0d seterusnya..cewahh..


1 ayat yg aku xkan lupa dr dia,ni lah..




p/s: xde org yg sempurna kt dunia ni kn..s0,terima la pasangan kita seadanya..terima la siapa dia skrg dan bukannya siapa dia sebelum ni..















No comments:

Post a Comment